Nigdy wcześniej nie widziałeś tak dobrej oferty private blog network!
Żeby konsument odkrył twoją działalność musisz nie tylko złożyć stronę firmową, lecz również postarać się o jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest treść strony i to czy regularnie dodawane są do niej kolejne fachowe i przydatne dla odbiorcy artykuły. Ale nie wolno także lekceważyć tzw. link buildingu, czyli zdobywania linków zewnętrznych kierujących na stronę. Jedną z metod link buildingu jest korzystanie z PBN-ów – prywatnych sieci portali.
PBN i ich minusy oraz zalety
PBNy są prywatne, bo są tworzone a następnie kierowane przez jeden podmiot (przeważnie przez większą agencję marketingową lub firmę SEO), który troszczy się o jakość publikowanych tam tekstów. Prywatne sieci blogów są na ogół stosowane jako jeden z komponentów wieloaspektowej strategii marketingowej, co jest bardzo istotne, ponieważ najlepsze efekty ich użycia widać w stosunku do stron, które zostały wcześniej dobrze zoptymalizowane pod kątem zawartości oraz technicznym. Prywatne sieci blogów nie tylko umożliwiają wygenerowanie pokaźnej ilości linków przychodzących do strony, ale też na ich dywersyfikację, co jest pozytywnie oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Wadą PBNów jest tylko to, że ich wykonanie to spory koszt, a następnie należy przeznaczać wiele czasu na utrzymanie ich na należytym poziomie.
Jak korzystać z PBN? Rekomendujemy wizytówki NAP oraz artykuły z linkiem kanonicznym
Prywatne sieci blogów idealnie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, bo można na nich zamieszczać tematyczne artykuły sponsorowane stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to jest NAP? To właściwie każda publikacja online, gdzie widoczne są podstawowe dane telekontaktowe firmy – jej adres, adres e-mail bądź telefon i pełna nazwa. Przykładowo, wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim również zakładka w ogólnodostępnym katalogu biznesowym, strona w mediach społecznościowych lub artykuł, w którym dodano firmowe dane teleadresowe.
Następny skuteczny sposób na skorzystanie z możliwości PBNów to artykuły z canonicalem. To powtórna publikacja rzetelnych artykułów ze wskazaniem hiperłącza do oryginalnej treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tym przypadku roboty wyszukiwarek z reguły oceniają wyżej jakość pierwotnego wpisu, ponieważ odnajdywanie odnośniki do niego na rozmaitych witrynach zewnętrznych traktują jako znak, iż pod wymienionym adresem kanonicznym opublikowane są godne przeczytania, przydatne teksy. Artykuły z canonicalem najlepiej sprawdzają się przy treściach z branż YMYL, w których kluczowe jest pozyskanie wysokiego autorytetu, a więc tych powiązanych zwłaszcza z aktualnymi wydarzeniami, doradztwem prawnym, finansami i zdrowiem.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO