Strony internetowe pozycjonowanie. Zdobądź więcej informacji
Znamy trzy główne sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego rodzaju najważniejsze jest dołączenie do frazy nazwy wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym uwzględnia się na ogół:
– miasto (np. “siłownia Kraków”)
– dzielnicę (“sklep sportowy Widzew”)
– państwo (“uniwersytet Polska”)
Pozycjonowanie lokalne doskonale sprawdzi się w działaniach dla firm lokalnych, które kierują swój asortyment tylko do odbiorców rezydujących na danym obszarze. Taka strategia pozycjonowania jest stosowana także wtedy, gdy firma ma niewielki budżet reklamowy i nie może konkurować na słowa kluczowe niezawierające dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “sklep rowerowy”, to “sklep rowerowy Kraków”.
Pozycjonowanie Long Tail, innymi słowy na tzw. długi ogon
Dalszy typ pozycjonowania to dobre i sprawdzone rozwiązanie dla właścicieli firm posiadających niski budżet na reklamę. Dzięki należytemu doborowi fraz, nie tylko uda się wejść w niszę powiązaną z wybraną branżą, ale również stawki za reklamę w Google Adwords istotnie się zredukują. Pozycjonowanie Long Tail oznacza również dużo niższą konkurencję. Istotne jest również to, że coraz powszechniejsza jest tendencja do wpisywania dłuższych zapytań w wyszukiwarkach.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– obuwie sportowe Nike Revolution czarne sklep online,
– golarka Braun Seria 5 srebrna,
– telefon Huawei P30 czerwony.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niesłychanie istotne szczególnie dla sklepów online. Z wykorzystaniem tego typu fraz, sklepy posiadające w swojej ofercie nader obszerny asortyment towarów mogą efektywniej piąć się na pożądane pozycje w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe pełni specjalną funkcję przed jednorazowymi lub cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Ojca, Światowe Dni Młodzieży czy Święto Pracy. Ten typ pozycjonowania będzie wyjątkowo efektywny, jeśli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie odnaleziona i wykorzystana z należytym wyprzedzeniem. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe stosowane jest w branży turystycznej oraz gastronomicznej. Przeważnie należy zacząć je na 2-3 miesiące przed wybranym wydarzeniem, by wyszukiwarka Google zdążyła zaindeksować nową bądź uzupełnioną treść strony.
Nasze dane teleadresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]