Tutaj odnajdziesz szczegółowe wiadomości w temacie automatycznej windykacji.
Jest mnóstwo różnych przyczyn, dlaczego klienci nie płacą w terminie za wykonane zlecenie. Problem z przeterminowanymi płatnościami mają nie tylko właściciele firm, którzy oferują usługi dla biznesu, ale i przedsiębiorstwa z profilem działalności kierowanym do osób prywatnych.
Windykacja – działania, mające na celu ściągnięcie zaległości
Przedsiębiorca ma prawo dochodzić swojej własności na drodze windykacji długu. Chociaż określenie to większości ludzi niedobrze się kojarzy, tak naprawdę oznacza to proces w trakcie którego prowadzi się względem dłużnika stosowne działania zgodne z obowiązującymi przepisami prawa. Czynności te mają na celu ściągnięcie zaległości. To tzw. windykacja polubowna, czyli systematyczne monitowanie dłużnika i przypominanie o obowiązku przelania opłaty. O ile ta metoda dochodzenia należności pozostanie bez odzewu, następną alternatywą jest windykacja sądowa. Jeśli firma współpracuje z kilkudziesięcioma czy nawet z kilkuset kontrahentów i co miesiąc wysyła identyczną liczbę faktur i paragonów, niebezpieczeństwo, że jakaś część opłat nie będzie uiszczona w ustalonym czasie na ogół wzrasta. W organizacji całego procesu księgowania faktur pomaga aplikacja Flobo, służąca do automatycznej obsługi należności, która dysponuje również modułem automatycznej windykacji.
Automatyczna windykacja – wiadomości o terminie wpłat z aplikacji
Aplikacja Flobo nie tylko sprawdza, czy na konto wpłynęła płatność od klienta, ale w razie wykrycia jej braku w wyznaczonym czasie, rozpoczyna ona proces przypominania o konieczności opłacenia faktury. Przedsiębiorca wykorzystujący to narzędzie może przygotować własne scenariusze działań podejmowanych w stosunku do opieszałych klientów, wyznaczając m.in. odstęp czasu pomiędzy wiadomościami z upomnieniem. Przypomnienie o przybliżającym się terminie płatności za fakturę wysyłana jest z aplikacji dodatkowo przed jego upływem do tych kontrahentów, którzy w ciągu minionego kwartału dwa razy spóźnili się z wykonaniem przelewu oraz tych którzy nie zapłacili faktury w terminie w ostatnim okresie rozliczeniowym. Jeżeli wiadomości z przypomnieniem nie poskutkują, dalszymi etapami automatycznej windykacji podejmowanymi przez robota Flobo jest wystawienie noty księgowej w wysokości 40 €, a potem zgłoszenie informacji o zadłużeniu do BIG. Ostatecznie, jeżeli wymienione wyżej kroki zadziałają, Flobo przekaże informacje o zadłużeniu do e-sądu.
Użycie aplikacji do automatycznej księgowości oraz windykacji oszczędza czas poświęcany na nadzorowanie przychodzących przelewów, a po paru miesiącach skutkuje też wyraźną poprawą terminowości u klientów.
Flobo
Mob.: +48 730 74 55 30
E-mail:
[email protected]