Prowadzenie prężnej witryny internetowej wymaga jej nieustannego sytuowana w wyszukiwarkach, aby była dostrzegalna dla potencjalnych klientów i miała stałą pozycję. Bany i filtry Google mogą być nałożone na witrynę, kiedy nasze działania wywołują pogwałcenie norm uczciwej konkurencji. Przekonajmy się, jakie działania podjąć w takiej sytuacji.
Bany i filtry Google – jak wpływają na wyszukiwanie strony?
Ban od Google oznacza najgroźniejszy rodzaj kary, jakiemu może ulec strona internetowa. Jest to kompletne zlikwidowanie jej ze stron wyszukiwarki Google, co tak naprawdę realnie komplikuje prowadzenie biznesu. Po usunięciu strony odsetek naszych klientów drastycznie zmaleje, gdyż gros internautów posiłkuje się Google. Natomiast nałożenie filtra obniża położenie strony www w wynikach wyszukiwarki, co również niekorzystnie oddziałuje na klikalność portalu. Istnieją nakładane bezpośrednio przez pracowników Google filtry ręczne i wywoływane samoczynnie przez specjalistyczne programy filtry algorytmiczne.
Czy da się usunąć bany i filtry Google?
Trzeba zauważyć, że bany i filtry Google zakładane są m.in. za stosowanie przesadnej ilości linków przekierowujących na naszą witrynę www lub wykorzystywanie tzw. spamu w celu nadania jej wysokiej pozycji. Aby zlikwidować ban od Google musimy wcześniej prześwietlić jego powód. Pamiętajmy, żeby zaangażować do tego profesjonalną agencję SEO, która w kilka miesięcy rozprawi się z filtrem. Proces może niestety przeciągać się aż 6 miesięcy, trzeba więc trochę poczekać.