Liderami rynku centralek telefonicznych są Platan, Slican i Panasonic, które posiadają bardzo duże doświadczenie w wytwarzaniu centrali telefonicznych oraz dużą różnorodność modeli tych urządzeń dla każdego przedsiębiorstwa.
Centralki telefoniczne – do czego służą?
Centralka telefoniczna to zespół urządzeń przeznaczony do łączenia abonentów w sieci telekomunikacyjnej na czas wymieniania informacji. Centrala telefoniczna pozwala zaoszczędzić więcej czasu osób dzwoniących, uprościć funkcjonowanie firmy oraz w dużym stopniu zmniejszyć ponoszone koszty. Każda centralka telefoniczna umożliwia przekazywanie na numery wewnętrzne rozmów przychodzących, wykonywanie rozmów wewnątrz firmy bez żadnych kosztów (w sieci centrali) oraz dyskryminację połączeń wychodzących polegających na zablokowania wyjść na połączenia miastowe, międzymiastowe i komórkowe. Centrala daje możliwość przyznania każdemu abonentowi wewnętrznego numeru dozwolonego, który zezwala na połączenia zewnętrzne. Posiada również możliwość zbierania danych, które zostają zapisane w pamięci centralki dzięki czemu istnieje możliwość kontroli takich danych jak numer zewnętrzny i wewnętrzny, przybliżony koszt oraz godzina rozmowy.